Friday 22 May 2009

Tank - 如果我變成回憶



One of the songs from Tank's upcoming new album. It's been ages since he released his previous album; it's about time! It's a pretty song, by the way :)). The lyrics are sad. The official lyrics are not out yet, though, so I won't post the ones available online now 'cos I suspect there are some errors xP.

I'm really sleepy and I should be sleeping now, but I still want to listen to this song again and again. I'm like, staring at the screen with my eyes half open while listening to the song, lol.

I love how he sings "這樣不公平" in the last line.

漫長時光總有一天會傷心痊愈


EDIT:

累了 照慣例努力清醒著
也照慣例想你了
好怕一放心睡了
心跳在夢中 不聽話的 就停止了

聽著 呼吸像浪潮拍動著
越美麗越讓我忐忑
我還能珍惜什麼
如果我連自己的脈搏 都難掌握

[Chorus]
*如果我變成回憶 退出了這場生命
留下你錯愕哭泣
我冰冷身體 擁抱不了你
想到我讓深愛的你人海孤獨旅行
我會恨自己 如此狠心

如果我變成回憶 終於沒那麼幸運
沒機會白著頭髮
蹣跚牽著你 看晚霞落盡
漫長時光總有一天你會傷心痊癒
若有人可以 讓他陪你 我不怪你*

快樂 什麼時候會結束呢
哪一刻是最後一刻
想把你緊緊抱著
可知你是我生命中的 最捨不得

[Chorus]

如果我變成回憶 最怕我太不爭氣
頑固地賴在空氣 霸佔妳心裡 每一吋縫隙
連累依然愛我的妳痛苦承受失去
這樣不公平 請妳盡力 把我忘記

-----------------------------------------------------------------------

I love this song :).